Owsianka na wodzie na odchudzanie

Chyba każda kobieta, która próbowała się kiedyś odchudzać, słyszała o tym, że na śniadanie warto jeść owsiankę – najlepiej ugotowaną na wodzie, aby nie dostarczać sobie zbędnych kalorii wraz z mlekiem. Namoczone płatki z dodatkami na pewno są dobrym pomysłem na rozpoczęcie dnia. Przygotowane w ten sposób śniadanie będzie bogate w zróżnicowane składniki odżywcze, a do tego zapewni człowiekowi sporą ilość energii na czekającą go pracę bądź naukę.

Owsianka na wodzie na odchudzanie jest więc wyrobem godnym uwagi, ale nie wynika to wcale z jej magicznych właściwości odchudzających. Warto też wspomnieć o tym, że niekoniecznie trzeba ją przygotowywać na wodzie. Mleko może okazać się nawet lepszym wyborem, bo ma więcej dobrych wartości odżywczych i oprócz tego zawiera trochę sycącego białka.

Ludziom bowiem wciąż się wydaje, że jeśli będą jeść same zdrowe i naturalne produkty, to wtedy zaczną chudnąć. Równocześnie zakładają, że dieta obfitująca w słodycze i słone przekąski oraz fast-foody błyskawicznie doprowadzi do wzrostu ich wagi. A tak to nie działa, a przynajmniej niezupełnie. W odchudzaniu chodzi wyłącznie o kalorie, dlatego gdy człowiek zaczyna przekraczać nimi swoje dzienne zapotrzebowanie, to od razu tyje, a gdy dostarcza sobie mniejsze ilości energii niż teoretycznie potrzebuje, to zaczyna chudnąć. Takie to proste, a zarazem skomplikowane. Poznając ten sekret odchudzania, łatwo można zauważyć, że kilogramy da się gubić nawet na diecie składającej się z samych batoników i ciastek. Nie jest to jednak najprostsza droga do osiągnięcia celu. Zdrowe i naturalne pokarmy są bowiem znacznie mniej kaloryczne, dlatego też można jeść ich więcej i czuć się bardziej najedzonym, a jednocześnie wciąż chudnąć i widzieć te pozytywne efekty w lustrze.

Owsianka na wodzie na odchudzanie sprawdzi się więc lepiej w roli porannego śniadania od tabliczki mlecznej czekolady czy dwóch wafelków zjedzonych w drodze do pracy. Płatki owsiane są źródłem węglowodanów złożonych, które powoli rozkładają się w układzie pokarmowym, dzięki czemu dostarczają energii na długi czas i zabezpieczają przed nagłymi skokami cukru we krwi. Zawarty w nich błonnik przyspiesza natomiast metabolizm i działa jak mała miotełka, usuwając złogi i niepotrzebne substancje z jelit. Łącząc płatki owsiane z wodą, zmniejsza się ich kaloryczność, ale jednak mleko samo w sobie też nie jest jakoś specjalnie kaloryczne, a ma na tyle dużo pozytywnych właściwości, że warto czasem po nie sięgnąć. Dzięki niemu śniadanie na pewno okaże się bardziej sycące.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here